A photo a day challenge: Frukost





Idag stod ordet Breakfast på min fotoutmaning. Jag skulle kunna välja en dag då huset är fullt med folk och vi äter bullfrukost med färska grönsaker och skagenröra (då detta är jättevanligt) ;) Men just idag är det bara jag och Ebba vid bordet (Didrik sitter och gungar i sin babysitter). Min frukost bestod av Finn Crisps vilket inte gör sig så fina på bild (inte om man jämför med bullfrukosten och de färska grönsakerna). Så jag slet upp kameran och tog några kort på Ebba istället. Frukosten är det målet på dagen brukar ta långt tid för Ebba att få i sig. Hon vill hämta sin docka, sätta på sig sin solhatt och dricka en lite mjölk istället.

Det som är konstigt är att detta nästan bara sker när man själv har bråttom (om vi ska till dagis eller har en tid till BVC). Ibland slutar det med att jag av stress hjälper henne med mackan då jag tror att det går snabbare. Fem minuter innan vi ska gå så är mackan uppäten så jag ska inte klaga. Vi hinner ju borsta tänderna också :)

Kommentarer
Postat av: Jenna

Vi brukar också slå till på stort på helger, älskar färsk frukt och nybakt bröd!

Finn crisp älskar jag, måste köpa ett paket idag :)

2012-06-12 @ 12:10:48
URL: http://onlymama.blogg.se/
Postat av: Malin

Det är klart att jag följer dig till din nya blogg :)

Och jag har sagt det förut men måste säga det igen, du/ni ser ut att ha det så himla snyggt hemma!!!

Kram Malin

2012-06-13 @ 20:12:08
URL: http://fotografmalinlandgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0