a photo a day challenge: Brevlåda

Dagens fotoutmaning var att ta kort på ett på en brevlåda. Dessa brevlådorna hittade längs med en väg. Jag undrar egentligen vad en brevlåda säger om personen/personerna som bor i huset? Hoppas inte den inte berättar alltför mycket då vår är vit och gjord i plast. Den sitter bredvid fem andra likadana brevlådor. Folk måste tro att det bor tråkiga människor i det huset. Ingen vill riktigt sticka ut från mängden :) Kanske jag skulle ta mitt Biltema hobbyspray och gå lös på brevlådan. Varför inte göra den röd? Jag undrar vad J skulle tycka om det.... :)
 
Inte står det våra namn heller på postlådan utan endast namnet på vår väg och nummret på huset. Där måste bo supertråkiga människor. Anonyma svenssons med en tråkig brevlåda eller bara männsikor som inte bryr sig om hur deras brevlåda egentligen ser ut. Vit, plastig och underhållsfri och nog egentligen det bästa även om en rödsprayad och plastig brevlåda också hade varit fint :)

Kommentarer
Postat av: Linn

Tycker absolut att du ska överraska omvärlden och brevbäraren. Måla den chockrosa. Med blommor på. Kanske får grannarna något att prata om också, på köpet.

2012-06-20 @ 13:16:31
URL: http://lyckoland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0