"Mamma, kan jag få en ko?"

Idag har jag varit med barnen på en öppen gård i Vittskövle. När vi var på väg till gården tjatade Ebba om kor hela tiden och satt och råmade i bilen. När vi kom dit ville hon direkt till korna i stallet. Det första hon kommenterade var lukten. "Det luktar gott mamma" (det var något jag verkligen inte kunde hålla med om).

 

Det blev inte direkt någon närkontakt utan Ebba stod mest och iakttog korna om kallade dem för sina älsklingar. Efter en stund ville hon ha med en hem men jag svarade ärligt och förklarade att kon skulle inte få plats i bilen. Hon tyckte då att vi skulle lämna lillebrors vagn på gården så kon kunde få plats i bagageutrymmet. Men när jag började att prata om överlass tappade hon helt fokus på det jag sa. Kon är kvar på gården och mår bra (för er som undrar) :)


Kommentarer
Postat av: Julia

Det var som tusan, där var vi också idag :-) Söt Ebba är. Casper hade nog gärna också tagit med sig en hem (helst alla), om han bara hade fått... :-) kram

2012-08-03 @ 00:33:29
URL: http://www.juliaarvidsson.blogg.se
Postat av: Emilia

Haha, det är kärlek det :) Go unge du har!!
Kram

2012-08-03 @ 08:16:30
URL: http://eemiliaas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0